Sabtu, 4 September 2010

Salam Lebaran di Aidilfitri.

Salam Lebaran buat semua, rasanya tak awal sangatkan nak ucap Selamat Hari Raya, mohon maaf andai ada salah dan silap.

Hari ni operasi kemas rumah, cuci baju,dan siap-siapkan barang dan pakaian yang nak dibawa balik. Rasanya bawa beg kecik aja kot, kerana hubby tak balik, jadi tak ada tukang angkat beg.Cuma aku bersama dua budak nakal akan balik ke Aloq Setaq. Tiket pun belum tengok lagi. Rancangnya pagi selasa, kenapa tak pagi isnin, sebab ada appoinment ngan Tuan Doktor. Bekalan ubat dah nak habis. Sebelum klinik pun cuti panjang lebih baik aku gi ambik, tidaklah nanti orang beraya , aku pulak lepak di hospital dek kerana gula yang tinggi dalam darah.

Banyak aktiviti nak buat nih, konon ek.Habis akak aku tunggu adik-adik dia balik baru nak mula projek. projek apakah itu? Projek baking membaking serta projek nak buat ketupat. Akak aku cakap tahun ni dia malas nak buat biskut, habis semua adik beradik ada kencing manis so mungkin satu dua jenis aja , tak macam selalu berjenis-jenis.
"Hari raya kita masak-masak dan malam buat BBQ." itu kata kakak aku.

Tak sabar aku nak balik, nak bukak posa ramai-ramai, prepare ketupat dan rendang serta sessi beramah mesra atau lebih tepat lagi gossip- mengossip.
Sabar ya, selasa tengahari sampailah aku, pastu adik aku mungkin malam tu kot.

"Ko balik awal skit boleh tak, aku takda teman nak menggossip nih!" Hahahaha..., bulan posa weh, kontrol skit.

Pada teman-teman yang tersayang semua, SELAMAT HARI RAYA !!! Don't drink and Drive , oit posa lagilah.

Tiada ulasan:

Alia's guest book