Isnin, 25 Julai 2011

Kasih ku pinjam wajahmu.




Tertarik dengan lagu ini diiringi petikan guitar dan nyanyian semula oleh Ajek Hassan.

Soulmate









Yes it's True..., a quote from google.

Sabtu, 23 Julai 2011

Jatuh hati ..., Kisah Hati.., Aliyah.

Suka sangat-sangat dengan Lagu Kisah Hati nyanyian Aliyah.Dan jatuh hati dengan videp klip lagu ini. lokasi sangat cantik, so I captured my favourite view and scenes.































Jumaat, 22 Julai 2011

Demam dan contest ASST.




Demam ASST dimeriahkan lagi dengan contest yang dianjurkan oleh Kak Melur jelita. Mahu tahu kenapa aku juga dilanda demam ASST ini, mari kita semak.

Dialog paling berkesan

“Dari mana asal manusia?”

‘Dari Adam?”

“Ya ….tetapi siapa ibu bapa Adam? Siapa sebelum Adam?”

“Tiada siapa-siapa. Dia manusia pertama.”

Aku tersenyum

“Jadi siapa yang menjadikan Adam?”

Hilman menunduk, kemudian memandang ku,

“Tak tahu…tapi saya rasa ada satu kuasa besar disebalik itu…”

Alhamdulillah…

“Nah …sampai ke satu peringkat mulut tak boleh berbicara, persoalan tak boleh dijawap…hati dan akal akan mengaku juga” ada sesuatu kuasa besar”, “keajaiban dan sebagainya…kita akan sampai ke penhujung….ada sesuatu. Sesuatu itulah Allah, Tuhan semesta alam.

**************************

Dialog paling disukai.

Susahnya nak melupakan sesuatu yang dikasihi. Yang diimpikan selama ini.

Hilman…

Aku menyandarkan kepala ku didinding kaca dengan kedua tangan ku masih melekap. Mata

ku pejam rapat, menahan airmata..

HIlman saya rindu awak sangat-sangat. Kembalilah…

Wahai hamba Allah yang penuh kesabaran…penuh kesopanan… penuh kelembutan…kembalilah…

Tuhan ..

Please bring back what is mine…

Please bring back my Hilman…

Airmata menitis jua..

Lama…

Terdengar sepeti satu ketukan perlahan …dengan satu jari.

Aku mengangkat kepala…cuba melihat dengan mata yang basah.

Hilman…Hilmanku…sedang berdiri disebalik sana. Airmata ku semakin lebat. Dia

memandang aku dengan penuh kasih sayang. Tanganya dilekapkan sama dengan tapak

tangan ku. Dia juga melekapkan dahinya …rapat ke dinding.

Dia memandang aku…

Dia menunduk dan mengucup lembut tapak tangan kiriku…

Kemudian dia merapati cermin lagi…aku mendongak memandangnya…

Dia mengucup dahiku…

Merenung aku dibalik dinding kaca…

Aku menjauhi dinding dan melepaskan tanganku…

Entah berapa lama aku menangis dan berapa lama Hilman berada disitu…seolah-olah aku

menangis di dalam pelukannya…hanya dipisahkan oleh dinding kaca.

Tuhan…adakah ini pertanda.

Hilmanku akan kembali?

*************************************

Dialog yang kelakar

“Habiskan…awak kena gemuk sedikit, nanti cincin tak jatuh lagi.”

Tak nak la gemuk. Tak best.”

“Kurus sangat bukan cantik. Awak kena gemuk sikit, barulah best , sedap dipeluk.”

Terjatuh sotong celup tepung aku!

Hilman!!! Opsss…Damien!!!!!!

********************************************

Dialog paling sedih.

“Saya mohon ….Mr Damien jangan memperolok-olokkan saya lagi, tidak mahu menghormati saya tidak mengapa…tetapi jangan menghina diri dan perasaan saya. Mungkin MR Damien tak faham…kerana Mr Damien tidak mengalami duka yang sama, tidak merasainya. Bila tidak merasai, tidak memahami. Mr Damien tidak perlu memahami kesedihan saya….tetapi jangan lukakan hati saya. Saya ibaratkan diri saya seperti balu….malah lebih dari balu. Balu ada suami tetapi saya tiada, Suami meninggal, ada kuburnya tetapi saya tiada apa-apa tanda. Suami pernah disisi mereka, tetapi saya tiada sesiapa. Paling menyedihkan sekeping gambar dirinya pun saya tiada. Saya boleh melihatnya…dari jauh atau dekat…tidak ada bezanya…tidak boleh disentuh atau tersentuh. Dia seperti bayangan di air….bila saya cuba menyentuhnya…air akan berkocak dan dia hilang.

Kalaulah tidak kerana Allah itu Tuhanku , Muhammad itu Nabiku, Puteri intan Zulaikha hanya jasad yang bernyawa…kosong jiwa dan ruhaninya.”

*****************************************************

Tagline

Awak suka saya tak?

Suka awak ,sayang awak ,cinta awak, selamanya….

*****************************************

Kenapa saya suka awak( ASST )?

Gaya penceritaannya yang santai, cerita yang penuh suspen, babak cinta yang indah, karektor yang comel, dan memberikan kesan mendalam, cukup rempah dan rencahnya.
Ada aura tersendiri. Watak-watak yang kuat dan novel ini adalah berasaskan research bukan sekadar novel kosong. Jalan cerita yang bermain-main difikiran saya, saya sentiasa ingin tahu apa yang terjadi pada Hilman dan Intan. Babak cinta yang menyentuh hati, babak lucu yang buat saya ketawa besar, babak sedih yang buat airmata saya bergenang.

Kerana ada Hilman, kerana ada Intan, kerana ada cerita, kerana ada cinta.

Ahad, 10 Julai 2011

Warm someone's heart today.



As she stood in front of her 5th grade class on the very first day of school, she told the children an untruth. Like most teachers, she looked at her students and said that she loved them all the same. However, that was impossible, because there in the front row, slumped in his seat, was a little boy named Teddy Stoddard.

Mrs. Thompson had watched Teddy the year before and noticed that he did not play well with the other children, that his clothes were messy and that he constantly needed a bath. In addition, Teddy could be unpleasant. It got to the point where Mrs. Thompson would actually take delight in marking his papers with a broad red pen, making bold X's and then putting a big 'F' at the top of his papers.

At the school where Mrs. Thompson taught, she was required to review each child's past records and she put Teddy's off until last. However, when she reviewed his file, she was in for a surprise.

Teddy's first grade teacher wrote, 'Teddy is a bright child with a ready laugh. He does his work neatly and has good manners...he is a joy to be around..'

His second grade teacher wrote, 'Teddy is an excellent student, well liked by his classmates, but he is troubled because his mother has a terminal illness and life at home must be a struggle.'

His third grade teacher wrote, 'His mother's death has been hard on him. He tries to do his best, but his father doesn't show much interest, and his home life will soon affect him if some steps aren't taken.'

Teddy's fourth grade teacher wrote, 'Teddy is withdrawn and doesn't show much interest in school. He doesn't have many friends and he sometimes sleeps in class.'

By now, Mrs. Thompson realized the problem and she was ashamed of herself. She felt even worse when her students brought her Christmas presents, wrapped in beautiful ribbons and bright paper, except for Teddy's.


His present was clumsily wrapped in the heavy, brown paper that he got from a grocery bag. Mrs. Thompson took pains to open it in the middle of the other presents. Some of the children started to laugh when she found a rhinestone bracelet with some of the stones missing, and a bottle that was one-quarter full of perfume. But she stifled the children's laughter when she exclaimed how pretty the bracelet was, putting it on, and dabbing some of the perfume on her wrist. Teddy Stoddard stayed after school that day just long enough to say, 'Mrs. Thompson, today you smelled just like my Mom used to.'

After the children left, she cried for at least an hour. On that very day, she quit teaching reading, writing and arithmetic. Instead, she began to teach children.


Mrs. Thompson paid particular attention to Teddy. As she worked with him, his mind seemed to come alive. The more she encouraged him, the faster he responded. By the end of the year, Teddy had become one of the smartest children in the class and, despite her lie that she would love all the children the same, Teddy became one of her 'teacher's pets..'

A year later, she found a note under her door, from Teddy, telling her that she was the best teacher he ever had in his whole life.

Six years went by before she got another note from Teddy. He then wrote that he had finished high school, third in his class, and she was still the best teacher he ever had in life.

Four years after that, she got another letter, saying that while things had been tough at times, he'd stayed in school, had stuck with it, and would soon graduate from college with the highest of honors. He assured Mrs. Thompson that she was still the best and favorite teacher he had ever had in his whole life.

Then four more years passed and yet another letter came. This time he explained that after he got his bachelor's degree, he decided to go a little further. The letter explained that she was still the best and favorite teacher he ever had. But now his name was a little longer. The letter was signed, Theodore F. Stoddard, MD.

The story does not end there. You see, there was yet another letter that spring. Teddy said he had met this girl and was going to be married. He explained that his father had died a couple of years ago and he was wondering if Mrs. Thompson might agree to sit at the wedding in the place that was usually reserved for the mother of the groom. Of course, Mrs. Thompson did. And guess what? She wore that bracelet, the one with several rhinestones missing. Moreover, she made sure she was wearing the perfume that Teddy remembered his mother wearing on their last Christmas together.

They hugged each other, and Dr. Stoddard whispered in Mrs. Thompson's ear, 'Thank you Mrs. Thompson for believing in me. Thank you so much for making me feel important and showing me that I could make a difference.'

Mrs. Thompson, with tears in her eyes, whispered back. She said, 'Teddy, you have it all wrong. You were the one who taught me that I could make a difference. I didn't know how to teach until I met you.'

(For you that don't know, Teddy Stoddard is the Dr at Iowa Methodist in Des Moines that has the Stoddard Cancer Wing.)

Warm someone's heart today. . . pass this along. I love this story so very much, I cry every time I read it Just try to make a difference in someone's life today. Tomorrow. Just 'do it'.

Random acts of kindness, I think they call it!

A story from roserahim.

Sabtu, 9 Julai 2011

BERSIH ! Ini pendapat aku.

Bersih, satu perkataan yang sepatutnya menjadi budaya dalam hidup. Tetapi hari ini ada pihak yang berjaya memanipulasikan perkataan itu untuk menjayakan tujuan KOTOR mereka.

Alangkah bagusnya kalau dianjurkan kempen membersihkan alam sekitar, kempen menjaga kebersihan sungai,kan untung dah ada ramai ahli yang berkumpul tu disuruh bergotong royong.

INI TIDAK...


Depa pun pi buat perhimpunan secara haram, lepas tu dok provoke kerajaan, awat tak buat CARNIVAL saja, buat la gerai2 jualan, kaunter penerangan, pameran, lagi ramai orang boleh pi, tua muda boleh join, buat kat tempat lapang. tak payah dok berdemonstrasi. Macam tu lagi baguih,.

Budaya berdemonstrasi dan menghuru-harakan keadaan tak boleh dijadikan teladan, jenuhlah nanti kalau jadi budaya, tak puas hati sikit berdemo, lepas ni kalau ada kelompok pelajar tak berpuas hati dengan pihak guru atau pentadbiran sekolah depa pun nak demonstrasi jugak, huru-hara sekolah, sapa yang ajaq semua tu? Nak salahkan sapa masa tu? Jadi mari kita renung-renungkan...

Alia's guest book